Oda al meu melic i altres poemes, de Modest Deulofeu

“Un poemari ple d’intimisme, de reflexions lúcides sobre la funció dels mugrons masculins i de caragols a la llauna” Perejim Ferrer

Oda al meu melic (fragment):

El meu melic
és el millor,
si és que on s’és vist,
no hi ha color.
A un jo antic
tinc afecció.
Enyoradís,
tibo el cordó,
i em poso trist,
ja no el tinc no.
Quin acudit
—insolació?—
voler d’amic,
un vell nadó
d’anys departit.
Cap de meló,
protohomenic,
botifarró
introvertit,
ondulació
sense sentit
que fas calor
i vius d’oblit.
Massa bonior
mentre era dins,

de l’extracció
quedí ensopit;
de la torsió,
del tot botit.
Vist la claror,
de pet al pit.
Vinga succió,
mocs i algun crit.
Mala maror:
res de profit.
Consolació?,
que buit em dic,

un sol valor:
el meu melic.
Prou que el tinc vist,
és com rodó,
força petit,
ple de borró,
maco, el bandit;
en fi, el millor.
Des d’Hostalric
a Vandellós,
cap se n’ha vist

de més formós.
És tan bonic,
és tan gloriós,
és l’escollit
d’entre els millors.

Modest Deulofeu (Fondarella 1987) és llicenciat en Filologia Catalana i màster en Antropologia Forense per la Universitat de Barcelona. Escriu poesia des dels dos mesos i mig. Ha publicat Oda al meu pèl púbic i altres poemes, Oda al meu primer gra de pus i altres poemes, Oda al meu os de la música i altres poemes, Oda al sangtraït de l’ungla del meu dit petit del peu esquerre i altres poemes i altres poemes; l’any 2009 va ser nomenat Mestre en Gai Saber dels Jocs Florals de Golmés. Viu a Fondarella amb els seus pares, tres-cent cinquanta-dos miralls de cos sencer i Pangur, un gat blanc que caça rates mentre ell caça versos (motiu pel qual ha estat injustament acusat de plagi).

About Pedregar

A pedregar edicions fem llibres, d'aquella manera.

Comenteu, comenteu que el món s'acaba

